Friday, April 23, 2010

tahniah,ngah..

assalamualaikum..

ngah,aku tulis post ni khas utk kau..aku jarang buka laptop pagi2 kalau aku ada klas,tp aku buka jg sbb nanti aku tak nak kau tak sempat baca post aku ni..

ngah, sejujurnya,aku gmbira sgt bila aku tau kau dpt gi dq..aku sendiri xboleh nak bayangkn kgembiraan ummi dan walid bila tau kau dpt masuk dq..yelah,tahun lepas,dua kali temuduga yg aku pergi,dua-dua aku tak terpilih..tgk ngah,ko lagi HEBAT..aku tau kau baca Al-Quran lg bagus dari aku..walid penah ckp camtu kan..itu salah satu kelebihan kau..

ngah,aku tetap nak ckp kau yg kau hebat..kau hebat,ngah..jgn rasa rendah diri..kau telah dipilih oleh Allah, utk pegi dq berbanding aku..kau pergi skali je interview tu,n kau terus dipilih..

ngah,kau nampak kan?Allah itu Maha Adil..Dia tetap akn bagi ni'mat yg sama pd hamba2Nya..contohnya yg macam kau lihat sekarang..dulu,kau selalu buat perbandingan ngan aku..kau ren diri n mcm2 lagi..tp,kau tgk skrg,camne Allah htr kau,ke tempat yg sgt baik dlm Malaysia tu,tempat y aku xdapat nak pergi..kau sendiri xduga kan?

ngah,itulah percaturan Allah dlm hidup kau..beruntungnya kau..ingat ngah,yg aku bgitahu kau..KEKUATAN ITU PERLU DIPUPUK DGN CABARAN YG ADA DI DEPAN KITA,BUKAN DICARI DGN HANYA MENDENGAR CERITA SAHAJA.so,face the challenge with optimist n positive! =) aku yakin dgn kau,ngah..

lagi satu,cuba kau fikir..
Allah yg pilih kau pergi dq..itu keputusan Allah..so,pasti Allah akan bantu kau..cuma sekarang ni,macam mana diri kau sendiri menerima keputusan Allah tu,sama ada kau menerima keputusan Allah dari sudut positif atau negatif..
dan sepatutnya,kau menerima dlm keadaan positif sbb semua ni keputusan Allah,n Allah akan bantu kau dlm apa sahaja ujian yg kau akan hadapi di sana..percayala..

okla,ngah..prepare urself..aku cerita macam2 ttg dq kat kau,utk kau buat preparation mental dan fizikal..bila kau tau segala cabaran yg kau akn hadapi,kau akan prepare..daripada kau xtau apa2,n then kau xbersedia,pasti akn mnybabkn diri kau lg terkejut dgn mcm2 perubhan di sekeliling kau..k?

terima semua ni dgn hati yg gembira n positif..Allah pilih kau n aku tahu,kau boleh hadapi semua ni..kalau kau tak boleh nak hadapi semua ni,pasti Allah xpilih n htr kau kat sana kan?

tempoh sebulan yg pertama adalah tempoh penyesuaian diri kau di tempat baru..lama2 nanti kau akan biasa..n apa sahaja kesusahan n ujian yg kau alami kat sana,klu kau rasa benda baru tu berat n sebagainya,jgn sesekali kau ckp susah tau ngah..kau cuma cakap,itulah cabaran..n pasti kau akan lebih bersemngat utk hadapi cabaran2 tu n lg bersedia emosi utk melepasi setiap cabaran tu..ngah,kalau kau berjaya hadapi semua ni,aku bangga dgn kau..bangga sbb adik aku kuat n tabah..

ok,gudluck n be strong my dear..u can do it n i know u can do it! =)

kim slm syg n rindu pd semua..apa sahaja kau hadapi,bertahan ea..smpai aku blk nnti,n then,aku tlg kau mana yg aku boleh bila aku cuti nanti..k doakn aku utk exam ni n doakn semua org =)

aku syg kau..

siru'ala barakatillah..

wassalam

2 comments:

  1. Salam, begitulah hidup dlm sbuah kluarga yg mgharapkan redha Allah. Iaitu saling menasihati antara satu sama lain ke arah pengabdian mutlak kpd Allah. Moga anak2 wld akan diredhai, dikasihi & dpermudahkan Allah dlm segala uruasan hidup di dunia mnuju ke akhirat yg kekal abadi Ameen. Jadilah insan/hamba Allah yg btaqwa & bguna pda insan2 yg lain.

    ReplyDelete
  2. salam..ameen..klong hanya tolong sekadar yg klong mampu utk kngah n klong gmbira skrg sbb kngah dah boleh sesuaikn diri kat sana.. =)

    ReplyDelete